הקפיץ, תפקידו לשאת את משקל הרכב ומטענו ובולם הזעזועים נועד לרסן ולשלוט בתנועת הקפיץ ע”י שיכוך האנרגיה העודפת שנאגרת בו. כך, לבולם הזעזועים השפעה מכרעת על תכונות הניהוג והשליטה של הרכב.

מעט מאוד מוצרים יכולים לשנות כל כך את הביצועים והיכולת של רכב 4X4 כמו סט בולמים מכוונים היטב ומותאמים לרכב. החלפת בולמי הזעזועים הינה ללא ספק התמורה הטובה ביותר לכסף כשאת השיפור בהתנהגות וביצועי הרכב ניתן להרגיש בכל נסיעה.

תנאי הנסיעה הייחודיים של אוסטרליה מצריכים גישה ייחודית בהנדסת בולמי הזעזועים. לעיתים תכופות הרכבים יהיו עמוסים, מצוידים בתוספות שונות ומשונות, ויעברו בדרכים קשות לאורך זמן. בפיתוח הבולמים, מהנדסי Old Man Emu לוקחים כל זאת בחשבון. התוצאה היא בולמים בעלי חוזק מבני יוצא מגדר הרגיל ובעובדה שהבולמים מכוונים ספציפית לדגם רכב ולתנאים שבהם יעבוד. הניסיון הזה בכיוון כל בולם ספציפית עבור כל דגם רכב בנפרד הוא מה שמפריד את בולמי Old Man Emu מהמתחרים. ולראיה, קיימים עשרות רבות של מק”טים של בולמי Nitrocharger כאשר ברוב המקרים ישנה אפשרות בחירה של שני סוגי בולמים לדגם רכב אחד. בולמי ה Nitrocharger ישפרו את התנהגות וביצועי הרכב כאשר יותקנו עם קפיצים מקוריים אך בכדי לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם עדיף להתקינם במקביל לסט קפיצים של Old Man Emu.

 

בולמי אולדמן Nitrocharger Sport משלבים שיפורים משמעותיים ברוב רכיבי הבולם וביחד עם המילה האחרונה בטכנולוגיות שיסתום מספקים שיפור מהותי בהתנהגות הרכב, בנוחות ובשליטה בכל סוג שטח.

שיסתום ספציפי לכל אפליקציה מבטיח התאמה מלאה לסוג הרכב, מגוון האביזרים שמותקנים עליו ומשקלו הכללי.

 

מאפייני ה Nitrocharger:

1. בוקסות מפוליאוריתן קשוחות ועמידות. הפוליאוריתן גמיש מעט פחות מגומי אך עמיד הרבה יותר, מבודד מצוין של רעשים וויברציות ובעל אורך חיים גבוה

2. מגן אבנים. מגן על מוט הבוכנה מפני פגיעות אבנים

3. מוט בוכנה סופר-חזק בקוטר 18 מ”מ מצופה כרום

4. מחזיר שמן עליון ייחודי בעל 3 שפתיים מעניק אטימה מעולה לגז ולשמן

5. מוביל מוט בוכנה מצופה טפלון להפחתת חיכוך מצמצם את הצטברות החום בתוך הבולם

6. הבולם מכיל גז חנקן. הגז נועד לשמור על השמן תחת לחץ. הלחץ בבולם מעלה את נקודת הרתיחה של השמן ומונע קוויטציה וע”י כך מאפשר רמת ביצועים גבוהה ואחידה גם בתנאי עבודה          קשים.

7. בוכנה בקוטר 35 מ”מ עם שסתום שיכוך החזרה ושיכוך קיבוץ בעלי 10 דסקאות. מאפשר בקרת שיכוך גבוהה והתנהגות טובה יותר של הרכב

8. מבנה צינור כפול חזק. בעל דופן כפולה בעובי 1.6 מ”מ מאפשר כיבול שמן גבוהה יותר והגנה על הרכיבים הפנימיים של הבולם

9. שסתום שיכוך כיווץ נוסף בעל 6 דסקאות נמצא בתחתית הבולם בנפרד מהבוכנה

10. תושבת עליונה ותחתונה מחוזקות מוסיפות לעמידות ובטיחות